WMTS

WMTS eli World Medical Tennis Society on tennistä pelaavien lääkärien ”katto-organisaatio”, jonka tehtävänä on tuoda maailman laajuisesti yhteen tenniksestä kiinnostuneet kollegat vuosittaisissa tapahtumissa. WMTS järjestää joka vuosi lääkäreiden tenniksen maailmanmestaruuskilpailut, joiden yhteydessä on myös tieteellistä ohjelmaa sekä yhteistä iltaohjelmaa. Ensimmäiset WMTS-kilpailut on järjestetty vuonna 1971 Monte Carlossa, Monacossa ja sen jälkeen kilpailuja on järjestetty ympäri maailmaa. SLT on ollut aktiivisena WMTS:ssä mm. toimimalla järjestön puheenjohtajana ja järjestämällä tapaamiset Suomessa kolmesti (1983 ja 2009 Helsingissä sekä 1994 Vierumäellä).

Suomen joukkue Balilla 2014. Naisten joukkue voitti Nation´s cupin. Kuvassa voittopokaali.

Suomesta on WMTS-kilpailuissa ollut viime vuosina vahva edustus ja vuosien varrelta onkin kertynyt paljon menestystä.

Seuraava WMTS tapahtuma on lokakuussa Perun Limassa, tarkempia tietoja löytyy linkistä http://wmtslima.com

Tapahtumaan voi osallistua kaikki suomalaiset lääkärit ja hammaslääkärit, jotka ovat SLT:n jäseniä. Kilpailuissa osallistua voi korkeintaan kolmeen henkilökohtaiseen sarjaan (kaksinpeli, nelinpeli ja sekanelinpeli). Kaikissa sarjoissa ensimmäisen pelinsä hävinneille järjestetään jatkosarja, joten jokainen saa pelata useamman kuin yhden ottelun. Lisäksi viikon aikana pelataan joukkuekilpailu Nations cup, jossa naiset ja miehet kilpailevat vastakkain seuraavasti: avoimen sarjan kaksinpeli, +55-vuotiaiden kaksinpeli ja +45-vuotiaiden nelinpeli. Suomen naiset voittivat joukkuekilpailun Balilla vuonna 2014.